czwartek, 12 marca 2015

ciasto francuskie

Hej, hej!
Dzisiaj chciałabym Wam pokazać dwa przepisy (słodki i niesłodki :D) z ciastem francuskim. Parę miesięcy temu był już podobny, z farszem w środku. Tym razem będzie dużo prościej, ale równie pysznie! ♥
Czego potrzebujemy? (na ok. 10 małych(!) 'ciasteczek')
- pół opakowania ciasta francuskiego (jeśli użyjecie całe pomnóżcie wszystko x2 :D)
- 1 dość duże jabłko
- ok 2 łyżki cukru
- ok 1 łyżka cynamonu (nie musi być dokładnie tyle, to zależy jak bardzo chcecie ciastka 'doprawić' :)

Jabłko ścieramy na tarce o grubych oczkach. Jeśli jest bardzo soczyste radzę je odsączyć, ja tego nie zrobiłam i sok wypływał ze wszystkich stron :P.
Cynamon mieszamy z cukrem i posypujemy nim ciasto (trochę zostawiamy!). Do odsączonego już jabłka dodajemy resztę cynamonu i mieszamy, a następnie wykładamy je na ciasto francuskie. Rozsmarowujemy i zwijamy w równy i dość ciasny rulon (zwijamy od szerszego do szerszego boku :). Kroimy na kawałki ok 2cm szerokości. 
Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200*C na mniej więcej 20-25 minut.




___________________________________________________________________________


To chyba najprostszy przepis na świecie :D.
Czego potrzebujemy? (również na ok 10 małych sztuk)
- pół opakowania ciasta francuskiego
- kilka plastrów szynki
- kilka plastrów sera
- trochę ketchupu 

Ciasto smarujemy dokładnie całe ketchupem, następnie układamy szynkę, a później ser. Zwijamy, kroimy na 2cm kawałki i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200*C na mniej więcej 25 minut.
Smacznego!



Tak, post jednak jest, choć podobno miał być jak pójdę na zdjęcia. To chyba dobrze, nie? :D Mam w zanadrzu już zdjęcia do kolejnego przepisu, może on pojawi się jako następny, bo ja nadal nie wyzdrowiałam do końca, a pogoda jest, jaka jest. 
Od przyszłego tygodnia posty niestety nie będą już tak często jak teraz, jak łatwo jest się domyślić - bo wracam do szkoły. Mam nadzieję, że uda mi się tu pisać przynajmniej raz w tygodniu :)

8 komentarzy:

  1. Teraz narobiłaś mi wielkiego smaczka na takie pyszności, muszę kiedyś wypróbować ten przepis.:)
    Zapraszam do mnie, do wygrania zestaw kosmetyków!
    MÓJ BLOG-KLIKNIJ

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio robiłam coś podobnego i smakowało obłędnie :D
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie to wygląda *.*
    Mam prośbe.. mogłabyś poklikac u mnie w linki? Byłabym bardzo wdzięczna i postaram się odwdzięczyć.
    http://kingaphotoography.blogspot.com/2015/03/choies.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojejku uwielbiam takie ciastka! Podobne jadłam w ikea :)

    Zapraszam do mnie:
    http://fashioncarolinna.blogspot.com/
    Jeśli mój blog ci się spodoba zaobserwuj aby być na bieżąco :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz na prawdę ciekawego bloga! zapraszam do mnie ------> http://merryandyou.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny pomysł. Ja swoje robię z kozim serem i szpinakiem ;)

    OdpowiedzUsuń