sobota, 23 sierpnia 2014

#backtoschool: planowanie nauki

Hej!

Gdy wy czytacie tego posta, ja pewnie dojeżdżam już do kempingu i post pojawia się dlatego, że go wcześniej zaplanowałam ;).

Dzisiaj chciałabym napisać krótko o moim planowaniu nauki. Mam nadzieję, że post się Wam spodoba!


1. Moim zdaniem ważna jest pora, kiedy robimy zadanie, czy się uczymy. Czasami zdarzała mi się sytuacja, że przypominało mi się o sprawdzianie tuż przed pójściem spać. Więc stwierdziłam, że dlaczego nie można byłoby ustawić sobie alarmu (budzika) w telefonie, na tą godzinę, kiedy mamy zamiar się pouczyć? Wtedy o tym nie zapomnimy :).

2. Jeśli już mówimy o zapominaniu. Możemy przypinać sobie w pokoju, w widocznych miejscach kolorowe karteczki z 'przypominaczami'. Ja akurat przypinam na mojej tablicy korkowej, o której mówiłam w pierwszym poście Back To School. 

3. Kolejną rzeczą, którą wymyśliłam, przydatną w dobrym zaplanowaniu nauki jest kartka z wypisanymi wszystkimi dniami tygodnia, gdzie możemy wpisywać co danego dnia się dzieje. Czy to sprawdzian, kartkówka, spotkanie z przyjaciółką, albo... pisanie posta!

Ostatnie dwie rzeczy nie pasują już może do planowania, ale do samej nauki :)

4. Nie wiem jak Wy, ale ja mam pamięć wzrokową. Dlatego przydaje mi się podkreślanie, kolorowanie i zaznaczanie. Gdy uczyłam się na egzaminy w szkole muzycznej, gdy coś powtarzałam w głowie po prostu widziałam jak wygląda strona z danego tematu i tak to zapamiętywałam ;).

5. I ostatnia rzecz - jedzenie! Zawsze, gdy wiemy że czeka nas dłuższa nauka, dobrze jest przygotować sobie coś do jedzenia i picia. Po prostu np. w czasie czytania możemy pić herbatę, podjadać ciasteczka, zjeść jabłko. To zależy od Was :).

Jakie są Wasze sposoby na planowanie nauki i uczenie się? Napiszcie w komentarzach!

Do zobaczenia ♥

1 komentarz:

  1. Ja mam podobne pomysły do Twoich :D śliczny piórnik :3

    http://malina-miniatures.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń